Case

Amarant

Een nieuwe toegankelijke website voor Amarant met een verfrissend design.

Nieuwe identiteit, nieuwe website!

Zorgorganisaties Idris, Pauwer en Amarant zijn samen verder gegaan als één merk: Amarant. Het brede aanbod aan zorg voor mensen met een (verstandelijke) beperking, autisme of hersenletsel, moest duidelijk herkenbaar vanuit één organisatie gepresenteerd worden. Dat vroeg om een nieuw Amarant intranet voor de meer dan 5000 medewerkers, en uiteraard om een nieuwe website. Maar ook de juiste expertise was nodig, om de verschillende stakeholders te betrekken bij dit proces en begeleiding te bieden bij de keuzes die gemaakt moesten worden. Onze expertise en ervaring binnen de zorgsector kweekte bij Amarant het vertrouwen om dit omvangrijke traject samen aan te gaan.

Brede betrokkenheid voor een optimale samenwerking

De samenvoeging van de verschillende organisaties hield in dat er een ontzettend divers digitaal landschap was. Alles moest op de juiste manier worden samengebracht om de verschillende doelgroepen en stakeholders optimaal te bedienen. We hebben daarom nauw samengewerkt met verschillende afdelingen binnen Amarant, waaronder het management team, de afdeling Marketing & Communicatie, ICT, en het voor de fusie in leven geroepen projectteam ‘Allemaal Amarant’.

De oplossing: het vernieuwde Amarant

Dat er met het samensmelten van 3 organisaties iets veranderd was, moest natuurlijk iedereen weten. Met een geheel nieuwe huisstijl heeft de Amarant website een frisse uitstraling die de nieuwe identiteit ‘Allemaal Amarant’ ondersteunt. 

De website is een maatwerkoplossing op basis van Symfony en het Kunstmaan content management systeem en bevat veel functionaliteiten. Waaronder een mooie thema pagina’s waar locaties en zorgvormen van Amarant aan te koppelen zijn, een event- en nieuwsmodule en een interactieve kaart waar bezoekers gemakkelijk de dichtstbijzijnde locaties van Amarant mee vinden. 

Daarnaast hebben we binnen de website een gedeelte ingericht specifiek voor aantrekken van nieuwe werknemers voor Amarant. Hier kunnen ervaringsverhalen worden gedeeld en kan worden gezocht en gefilterd op vacatures die automatisch worden ingeladen via de vacature-tool Tangram. Kandidaten kunnen zich hier ook aanmelden voor een job-alert, waarmee ze automatisch op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen en vacatures.
 

De aanpak: samenwerking andere labels Handpicked agencies

Om de doelstellingen voor de website en gewenste functionaliteiten vanuit alle verschillende stakeholders concreet te maken, zijn we het traject gestart met een design sprint in samenwerking met onze collega’s van Weekend. Zij hebben ook het design uitgewerkt. E-sites heeft daarna in 3 ontwikkelperiodes (sprints) de volledige website opgeleverd. Onze collega’s van Fingerspitz hebben de online marketing en conversie optimalisatie uitgevoerd. 

Het resultaat

Een toegankelijke en overzichtelijk website passend bij de nieuwe identiteit van Amarant. Een mooi project waar we trots op zijn!