Amarant.

Drie organisaties, één nieuwe identiteit. Dit is hoe we Amarant toekomstklaar maakten.

Toen de Brabantse zorgorganisaties Idris, Pauwer en Amarant in 2019 besloten hun krachten te bundelen en verder te gaan onder één merk, vroeg dat om een nieuwe digitale omgeving. Je leest hieronder hoe we de uitdaging aangingen. 

Amarant.
Van drie organisaties naar één online platform 

Met meer dan 5000 medewerkers verdeeld over 400 locaties in heel Noord-Brabant biedt Amarant een breed scala aan zorg voor mensen met een (verstandelijke) beperking, autisme of hersenletsel. De organisatie helpt hun problemen te verminderen, zelfredzaamheid te stimuleren en de kwaliteit van leven te bevorderen door verbinding te brengen tussen verwanten, medezeggenschap te creëren en te denken in mogelijkheden.  

De vraag.
Hoe breng je drie digitale werelden bij elkaar?

Het samenvoegen van zorgorganisaties met een breed pallet aan expertise en patiënten vraagt om een gedegen, breedgedragen plan van aanpak. De uitdaging: voeg drie uiteenlopende digitale werelden samen binnen één identiteit en online omgeving. Eentje die niet alleen de verschillende doelgroepen en stakeholders optimaal bedient, maar ook een moderne, frisse uitstraling heeft.

mantelzorger moeder dochter

Onze aanpak.
Een geïntegreerde strategie

Om dat voor elkaar te krijgen hebben we nauw samengewerkt met verschillende afdelingen binnen Amarant, waaronder het managementteam, marketing & communicatie, ICT en het voor de fusie in leven geroepen projectteam 'Allemaal Amarant'. Samen hebben we de uiteenlopende behoeften van alle betrokken partijen in kaart gebracht en onderzocht welke diepgaande technische integratie en functionaliteiten er nodig waren. Vanuit de digitale ambitie van de nieuwe organisatie hebben we gekeken welke technische architectuur hier het beste bij past. 

Informatie op maat

De website is een maatwerkoplossing op basis van het Symfony-framework, dat een CMS met een hoop handige functionaliteiten biedt. Daarbij kun je denken aan mooie thema-pagina's waar de verschillende locaties en zorgvormen van Amarant aan te koppelen zijn, maar ook aan een event- en nieuwsmodule of een interactieve kaart waar bezoekers in een oogopslag de dichtstbijzijnde locaties konden vinden. 

Slimme werving

Binnen het nieuwe platform hebben we een gedeelte ingericht dat specifiek bedoeld is om nieuwe medewerkers aan te trekken. In die ‘Werken bij'-sectie kunnen ervaringsverhalen worden gedeeld, en kan er gefilterd worden op vacatures die automatisch worden ingeladen via de tool Tangram. Kandidaten kunnen zich hier aanmelden voor job-alerts zodat ze automatisch op de hoogte worden gehouden van nieuwe ontwikkelingen en vacatures.

werkenbij amarant

Samenwerking & resultaat.
Een op maat gemaakt platform

De sleutel tot het succes van dit omvangrijke traject zit in samenwerking. Niet alleen met de belanghebbenden binnen Amarant, maar ook met onze collega's van de Handpicked agencies. Om de doelstellingen en gewenste functionaliteiten van alle betrokkenen te concretiseren, zijn we het project begonnen met een designsprint met Weekend Creative Agency, dat de nieuwe huisstijl digitaal tot leven bracht. Vervolgens hebben we bij Good News. in drie sprints de volledige website opgeleverd, terwijl de vrienden van Fingerspitz de online marketing, SEO en conversie-optimalisatie uitvoerden. Het resultaat is een toegankelijke, overzichtelijke website die de nieuwe identiteit van Amarant ademt, en hun patiënten helpt bij het vinden van de zorg die ze nodig hebben. 

Contact! Let's talk!