Ga direct naar inhoud

Boerschappen

Boerschappen is een Bredase leverancier van maaltijdboxen maar dan écht anders. Zij willen laten zien dat het wél kan; een voedselketen die deugt voor alles én iedereen die erin betrokken is. Alle producten komen van de lokale boer en worden binnen twaalf uur bezorgd. Je kiest uit de verschillende boxen die allemaal gezond, eerlijk en lokaal zijn.

Boerschappen app

Boerschappen wil een eerlijke en duurzame transitie van de voedselketen. Om zo’n impact te kunnen maken, moet ze blijven groeien en dat doet Boerschappen ook. Als kool. In de afgelopen twee jaar telden ze een groeipercentage van 500 procent (!). Die groei vraagt om automatisering. Bijvoorbeeld met een lopende band die het vullen van de maaltijdboxen efficiënter maakt, maar ook op digitaal vlak zijn stappen nodig. Daarom begonnen we samen met Boerschappen, verschillende Handpicked labels en andere externe partijen aan dit toffe avontuur: vanuit strategie en design ontwikkelden we een volledig nieuwe app en website.

Wanneer mobiel het belangrijkste communicatiekanaal wordt, vraagt dit om een ultieme customer experience. Die hebben we geleverd. In een native app, waarmee gebruikers hun wensen voor de boodschappenbox eenvoudig beheren en alles zelf kunnen regelen.

Multidisciplinair samenwerken

Om te bepalen hoe het volledige IT-landschap van Boerschappen eruit moest zien, staken we de koppen (lees: expertises) bij elkaar. Met alle betrokken partijen voor e-commerce (Bluebird Day) strategie en design (Weekend) online Marketing (Fingerspitz), Infrastructuur (myBrand en PossibilIT), app-ontwikkeling (Unlock) en uiteraard Boerschappen zelf, hebben we een ‘Big Room Planning’ sessie gehad om:

  • alle afhankelijkheden in kaart te brengen;

  • de functionaliteiten door te nemen;

  • een heldere en realistische planning neer te zetten waarmee de doelstellingen behaald worden. 

Van het land, zo in je winkelmand

Als de Boerschapper al zijn taken ook via mobiel moeiteloos kan volbrengen, verbetert dit de klantervaring. Gewoon vanaf de bank, of zelfs op de wc. Even snel het eten kunnen regelen. Is dat ook maar weer gedaan!

De Boerschappen app die we ontwikkeld hebben is een native app. Met een herkenbare en aansprekende uitstraling en smaakvolle animaties, zet de app het verhaal van de Brabantse boodschappenbezorger kracht bij. En gebruikers vinden hier alles terug wat ze nodig hebben. Inloggen via de website wordt hierdoor overbodig. En ook het ontvangen van afhaalbewijzen per mail is niet langer nodig. Alle communicatie voor de gebruiker verloopt nu via de app. Via pushberichten blijven ze op de hoogte van alle belangrijke berichten.

Quote Anouk van Doorn, Product owner Boerschappen

“Met een diverse club aan partijen, waaronder Unlock, hebben we onze digitale ambities waar kunnen maken. Het was een uitdaging om met zoveel verschillende partijen een succesvolle samenwerking neer te zetten, maar wat hebben we geknald samen! Mede doordat ik elke week wel een dag bij Unlock op kantoor zat - waar ik me echt onderdeel van het team voelde - verliep de samenwerking soepel en efficiënt. Ik ben heel erg trots op onze samenwerking en nog trotser op het fantastische resultaat. Ik kan niet wachten om verder te werken met deze kanjers aan de groei van Boerschappen.”

Samen je doelgroep blij maken?

Neem contact op.


  • Samen met jou ontwikkelen we de beste mobiele apps. Al meer dan 16 jaar creëren we innovatieve apps voor smartphones, wearables, auto's. En daar worden wij blij van. Benieuwd naar ons werk?
  • Bekijk onze cases
  • Dutch Digital Agencies
  • Kom langs op ons HQ voor een kop koffie.
  • Reduitlaan 29, 4814DC Breda
  • (076) 204 3212
    info@unlockagency.nl
  • Onze locaties
  • Breda (HQ) Reduitlaan 29, 4814 DC
    Eindhoven - Torenallee 3, 5617 BA
    Rotterdam - Hofplein 19, 3032 AC
Locatie