Heyleys.nl

case

Medicijnen van de toekomst worden vandaag al getest

Door nieuwe kennis en technologie ontstaan er steeds betere medicijnen en behandelingen voor kanker. Een vooruitgang die alleen geboekt kan worden door de nauwe samenwerking tussen wetenschappers, farmaceutische industrie, artsen en patiënten. En nog nooit in de geschiedenis waren er zoveel nieuwe medicijnen in ontwikkeling als vandaag. 

Tegelijkertijd ontstaan er nieuwe knelpunten. Door toegenomen bureaucratie en regelgeving en door de toename van het aantal onderzoeken verloopt deelname van patiënten met kanker aan klinisch onderzoek moeizamer. De informatie over nieuwe onderzoeken en medicijnen komt lastig en vaak te weinig terecht bij de patiënt. Ook wordt het steeds moeilijker om de de juiste patiënt met een bepaalde afwijking te vinden die aan een bepaald onderzoek kan deelnemen. Hoe zorgen we ervoor dat alle patiënten met kanker de kans krijgen om deel te nemen aan onderzoek naar kankermedicijnen als zij dat willen?  

Heyleys: medicijnen en de toekomst

Toegang tot deelname aan klinisch onderzoek verbeteren

De toegang tot klinisch onderzoek verbeteren, zodat elke patiënt een kans en keuze heeft om deel te nemen aan klinisch onderzoek. Daar wil de organisatie iClusion zich met hart en ziel voor inzetten. Door middel van een volledig nieuw publiekelijk platform gaat iClusion het verschil maken voor patiënten met kanker. En dat mochten wij samen met iClusion ontwikkelen.

Het platform kreeg een bijzondere identiteit: Heyleys (bedacht door Fitzroy). De naam is een ode aan de wetenschap en toonaangevende wetenschappers. Zij schrijven letterlijk met hun handschrift de naam van het platform. Benieuwd welke wetenschappers dat zijn en hoe dat in zijn werk ging? Bekijk hier de video hiernaast.  

Een agile aanpak voor de eerste stap naar groei

Samen met iClusion gingen we aan de slag om een professioneel en veilig digitaal platform te creëren dat patiënten en hun naasten gemakkelijke, betrouwbare en gestandaardiseerde toegang biedt tot informatie over alle klinische onderzoeken voor diagnose kanker in Nederland. Ook voor dit project gebruikten we de werkmethodiek scrum. Dat zorgde voor een nauwe en prettige samenwerking met een goede snelheid en hoge kwaliteit. Tijdens de sprint 0 (de allereerste fase bij toepassing van scrum, waarin veel voorbereiding wordt getroffen voor de daadwerkelijke ontwikkeling) zijn de gewenste functionaliteiten in kaart gebracht. Ondertussen ging collega-bureau Weekend Creative Agencies aan de slag met het UX (user experience) en het unieke, strakke en gebruiksvriendelijke design te komen. Vervolgens hebben onze developers in twee sprints het platform ontwikkeld en zorgde collega-bureau Fingerspitz voor online zichtbaarheid. De eerste stap in de grote plannen voor de aankomende jaren...

Werken met het E-sites team is als werken met een eigen business unit. De energie, flexibiliteit en ownership die ieder teamlid erin heeft gestopt, is een groot gedeelte van het eindresultaat. Ook de geïntegreerde aanpak met de andere labels van Handpicked agencies, Fingerspitz en Weekend Creative Agency, maken efficiënt en doelgericht werken mogelijk in een hele warme atmosfeer.

Hanneke Janssen
CEO iClusion

Het bijzondere resultaat 

In een korte tijd realiseerden we samen een gebruiksvriendelijk, laagdrempelig en goed werkend platform dat publiekelijk toegankelijk is, met een duidelijke en betrouwbare zoekmachine. Door de koppeling met de applicatie Trail-eye, het professionele platform dat door wetenschappers en artsen wordt gebruikt om klinisch onderzoeken op te starten en patiënten te includeren of verwijzen, wordt direct alle informatie over beschikbare klinische onderzoeken vindbaar in Heyleys. Zo maakt Heyleys het voor alle patiënten met kanker mogelijk om klinische onderzoeken te vinden en eventuele deelname bespreekbaar te maken met hun behandelend arts. Artsen kunnen vervolgens via Trail-eye weer actie ondernemen voor hun patiënten, zoals het opstarten van een onderzoek, includeren of een verwijzing.

Heyleys sluit naadloos aan bij de wensen en behoeften van de gebruikers. Dat zien we terug in het aantal bezoekers: 7000 gebruikers na ruim een maand. Patiënten krijgen in begrijpelijke taal toegang tot en een zo groot mogelijke keuze uit klinisch onderzoek om zelf extra behandelingsmogelijkheden te kunnen vinden. Zo hebben patiënten niet alleen meer regie over hun eigen gezondheid, maar ook inzicht in de mogelijkheden omtrent extra behandelkansen. Dat zorgt voor enorm veel positieve impact in de levens van patiënten met kanker en is van onschatbare waarde voor hen en hun families.

We kijken terug op een prachtig begin van een fijne samenwerking en langdurig partnership met iClusion. We zijn er ontzettend trots op dat we met dit project echt een bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van mensenlevens. Dit platform doet er echt toe en daarmee ook ons werk. We kijken uit naar de volgende stappen in onze samenwerking die bijdragen aan de mooie doelstellingen van iClusion en het uitbreiden en verbeteren van Heyleys.

Arthur Engel
Managing director E-sites