Topcon Healthcare Europe

case

Slimmer werken voor betere zorg 

Topcon Healthcare Europe is een bedrijf dat zich – zoals de naam al doet vermoeden – wereldwijd bezighoudt met de nieuwste technologieën voor de zorg. De uitdagingen waarmee de samenleving wordt geconfronteerd zijn voor Topcon Healthcare Europe dé inspiratiebron om te werken aan slimme oplossingen voor nog betere zorg en een duurzame toekomst. Het van oorsprong Japanse bedrijf is gespecialiseerd in de ontwikkeling van optische, detectie- en besturingsoplossingen, die worden ingezet zodat het opsporen van ziektes en het behandelen daarvan gemakkelijker gaat. In een wereld waar steeds meer en – zeker door corona – nu ook sneller de transitie wordt gemaakt naar digitale zorg, is het belangrijk dat je als bedrijf blijft innoveren en de boot niet mist als het gaat om de nieuwste trends en ontwikkelingen. Een werkwijze waarin wij onszelf herkennen; en zeker als het om de zorg gaat. En zo dacht Topcon er ook over.

 

Tijd voor iets nieuws: zowel CMS-systeem als een nieuw jasje

Topcon is geen onbekende van E-sites. Ze maakte nog gebruik van Sitemanager, een CMS-systeem dat wij zelf hebben gebouwd, maar niet meer doorontwikkelen. Maar dat is niet alles; topcon had slimmere oplossingen nodig om ervoor te zorgen dat het bedrijf internationaal dichter bij de eindklant komt te staan. Dus was het tijd voor iets anders. Het antwoord hierop? Simpel: de overstap maken naar een nieuw CMS-systeem. Daarnaast had Topcon ook behoefte aan een nieuw uiterlijk. Het design van de website was toe aan een nieuwe look-and-feel. Samen met Weekend Creative Agency (ook onderdeel van Handpicked Agencies) gingen we aan de slag. Voor een internationaal bedrijf als Topcon is het namelijk belangrijk dat er gemakkelijk en snel geschakeld kan worden tussen verschillende talen. Zowel voor de klant als voor Topcon zelf. Het gaat om apparatuur van flinke waardes, die over de hele wereld worden ingezet. Het is daarom uiterst belangrijk dat de producten overzichtelijk – met de juiste informatie én gekozen taal – worden weergegeven. Een taalswitch-systeem was dan ook snel bedacht.    

 

Tijd voor iets nieuws: zowel CMS-systeem als een nieuw jasje

Samenwerken met de developers van E-sites was een hele leuke ervaring. Ondanks dat het voor mij een nieuwe wereld – en compleet andere taal – is, deden ze altijd hun uiterste best om het begrijpelijk te maken. Ik werd aan de arm meegenomen en door het hele traject geloodst. Dat heb ik echt als heel prettig ervaren.

Erik van Dongen
Product Marketing Manager / Topcon Healthcare Europe

Meten is nog steeds weten!

Voor bedrijven als Topcon is het gedrag van gebruikers super waardevol. Om dit op te tuigen hebben we Fingerspitz (net als Weekend onderdeel van onze familie) zowel Google Tag Manager als Google Analytics laten implementeren. Op deze manier wordt alles bijgehouden door middel van triggers. Vanaf het moment van integreren, heb je goud in handen. Door te meten, ziet Topcon nu hoelang bezoekers op de website zijn geweest, welke producten als meest interessant worden gezien, op welke CTA-buttons ze hebben geklikt en nog veel meer. Voortaan is Topcon dus in staat om op basis van gedrag gepersonaliseerde campagnes op te zetten.   

De verwachtingen van Topcon waren hoog. Logisch, want het gaat om zorg gerelateerde apparatuur. De belangen zijn groot, dus dan mogen de verwachtingen ook hoog zijn. De doelstellingen waren als volgt:

  • De site moet simpelweg zonder problemen worden overgezet naar het nieuwe systeem én het CMS-systeem is Engelstalig.
  • Webmasters van over de hele wereld hebben allemaal toegang tot dezelfde backoffice, vanuit een centraal punt wordt de website beheerd.
  • Consistentie; één website betekent één geheel. Geen verschillen meer in uitingen tussen de verschillende landen. Kortom meer verbondenheid.
  • En heel belangrijk: de productpagina moet op de schop. Overzicht creëren zodat er gemakkelijker meer leads worden gegenereerd.

Om bovenstaande doelstellingen te verwezenlijken, werd er van ons een ambitieuze samenwerking verwacht om zo alle wensen samen te voegen tot één internationaal uitgangspunt. Dat betekende meedenken, samenwerken én uitvoeren.  

Werkstructuur 2.0

Waar we normaal gesproken werkten met product owners vanuit E-sites, kiezen we er tegenwoordig voor om een product owner/aanspreekpunt vanuit de klant aan te stellen. Een werkstructuur, die ervoor zorgt dat de klant meer vrijheid krijgt binnen een project. Nu zul je denken, waarom kies je hiervoor? Bij een groot internationaal bedrijf zoals Topcon krijg je sneller te maken met meerdere belangen. Door te kiezen voor een interne product owner, kun je sneller schakelen. In dit geval zorgde de product owner van Topcon voor de interne communicatie en was verantwoordelijk voor de backlog en het testen van alle wijzigingen. Uiteindelijk zorgde deze nieuwe werkstructuur ervoor dat wij de klant veel beter konden begeleiden en werden wensen gemakkelijker opgepakt.  

Vanaf dag één was er veel contact met de klant. Door middel van Slack – een chatkanaal – kon er gemakkelijk en snel gecommuniceerd worden. Op deze manier werden taken snel uitgevoerd en vragen beantwoord. 

 

Werkstructuur 2.0

Entering the Topcon world.

Dit is tof! Een van onze Handpicked labels: Boldly heeft onze gemaakte website aangevuld met hun innovatieve expertise. Zo hebben ze op de website van Topcon virtuele ruimtes gecreëerd waar je dus vanuit de site de wereld van Topcon kan betreden. Hoe cool is dat?

Entering the Topcon world.

Een compliment dat de wereld overgaat

Een website die letterlijk en figuurlijk de wereld overgaat. Een mooi eindproduct dat voldoet aan alle eisen die Topcon ons stelde. Kortom: 

Er is een consistente hoofdwebsite; https://topconhealthcare.eu/en_EU. Vanuit daar navigeer je naar de verschillende versies per land. Super gebruiksvriendelijk voor de eindklant. Op de website vind je alles wat Topcon biedt inclusief informatie over de verschillende producten. De toegang is heel laagdrempelig, mede door de verschillende taalversies. Op deze manier kan Topcon nog gemakkelijker producten aanbieden aan de rest van de wereld.

Leuk weetje:

Veel andere landen – waaronder Australië –hebben inmiddels vernomen dat E-sites verantwoordelijk is voor de nieuwe Europese website, wat interesse heeft gewekt. Door middel van het toegepaste systeem is het voor Topcon technisch heel makkelijk om nieuwe landen te koppelen. 

 

Dit smaakt naar meer!

De samenwerking en het uiteindelijke resultaat heeft ervoor gezorgd dat Topcon vrijwel meteen met een nieuwe wishlist op de proppen kwam. Denk aan een koppeling met het HR-systeem en Salesforce zodat alles via één systeem is af te lezen. Nog meer slimme en leuke ideeën om ervoor te zorgen dat van over de hele wereld de zorg steeds een beetje beter wordt. Dat is iets waar wij ons zeker in kunnen vinden, dus laat maar komen! Wij kijken dan ook zeker terug op een zeer geslaagd project met een prettige samenwerking en kijken uit naar de volgende te nemen stappen in de richting van goede zorg.  

 

Dit smaakt naar meer! Topcon | API Koppeling