Nieuwe merkidentiteit voor E-sites; meer trots

nieuws

Trots zijn we. Op alle ontwikkelingen, groei en projecten in de afgelopen 20 jaar. Maar ook op waar we nu als organisatie staan. En vooral ook: waar we voor staan. Maar is dit voor iedereen duidelijk? De updates die we onze huisstijl en positionering door de jaren heen gegeven hebben, pasten goed. Maar vooral bij de bescheidenheid die we altijd bij ons bleven dragen. 

Dat mag nu anders! We zijn dit jaar opnieuw verkozen tot nummer 1-digital agency fullservice middelgroot in de Emerce100. We maken prachtige innovaties, waarmee we de wereld veranderen en prijzen winnen. En gaan ervoor, wanneer anderen vaak nog afwachten. Zoals nu met de BeeSafe app in de coronatijd. Het merk E-sites verdient een mooi verhaal, vonden we. Het is tijd om ook in onze uitstraling die stap naar voren te zetten.

Terug naar de kern, verder met trots 

Marloes Bovee, managing director bij E-sites, zegt over de identiteit van E-sites: “E-sites was 20 jaar geleden de start van veel vooruitgang, die nu onder de naam Handpicked Agencies is uitgegroeid tot 6 verschillende digitale bureaus die elkaar versterken. Maar dit betekent dat E-sites als organisatie binnen dit geheel ook continu veranderd is. We kijken met trots naar alle ontwikkelingen. Maar willen onze waarde van nu veel explicieter gaan exposeren. E-sites is disruptief, een pionier. We willen die waarde scherpstellen.”

Meesterschap gaat verder dan vakmanschap 

E-sites staat voor digitaal meesterschap. Dat communiceerden we al enige tijd. Maar met deze nieuwe merkidentiteit hebben we dit verder uitgediept. Want wat is precies meesterschap? Marloes: “Het gaat veel verder nog dan vakmanschap, vinden wij. Meesterschap zien wij als ‘creëren wat nog niet bestaat’. We zetten bestaande en nieuwe technieken in om de problemen van morgen op te lossen en mensen dingen te laten ervaren die ze nooit eerder ervaren hebben. 

Hierbij gaat het niet om de gebruikte techniek, maar veel meer om de impact. Het verschil dat we maken in het leven van mensen. Een meesterwerk raakt, dat doet iets met mensen. En zorgt voor vernieuwing, een kijk op de wereld die daarvoor nog niet mogelijk was. Dat is onze essentie.”

Een stap naar voren zetten 

Collega-bureau Weekend creative agency, dat sinds vorig jaar onderdeel is van Handpicked agencies, heeft het merkverhaal voor E-sites verder uitgewerkt met inhoud en vormgeving.

Dennis Haanskorf, partner en art director bij Weekend, licht enkele keuzes toe: “We zijn uitgegaan van dat ‘laagje magie’, dat meesterschap is ten opzichte van vakmanschap. Want code schrijven is iets bijzonders. Je begint met een haakje openen, en je kunt de wereld schrijven! Alles is te maken, om te verwonderen en het leven van mensen te veranderen en makkelijker te maken. Het draait om nieuwe ervaringen creëren, de toekomst vooruit. Daar mag E-sites zich veel meer, en vooral met trots, over uitspreken.”

De Fibonacci spiraal als ultieme compositie

De visuele uitwerking is deels geïnspireerd op de Italiaanse wiskundige Leonardo Fibonacci, die een getallenreeks introduceerde als rekenkundige basis voor de gulden snede, die ook in de natuur voorkomt. “Zonder al te diep op deze fascinerende materie in te gaan, vormt het de basis van de structuur van onze wereld. Heel veel dingen om ons heen blijken gestructureerd volgens die cijferreeks. We hanteren nu de Fibonacci spiraal als de ultieme compositie: de plaats van het nieuwe E-sites logo op uitingen. Die is namelijk gesitueerd in het hart van de schelp, rechtsonder. Daar waar je een signature van een maker verwacht bij een meesterwerk. En soms net iets eigenaardiger gepositioneerd, nog beter.”

Dit vraagt om een extra toelichting. Dennis: “Dat wringen, eigenaardig zijn maar op een goede manier, is iets wat meer gaat terugkomen. In beeld, copy, huisstijl en typografie bijvoorbeeld. Vooral niet statisch, maar net even anders, spannender. Meer uitgesproken. De nieuwe identiteit geeft ruimte voor E-sites om ‘die stap naar voren zetten’ ook uit te stralen. Om een voetstuk voor zichzelf te creëren, maar zonder arrogantie. Slechts als een kleine signature op het meesterwerk voor het ‘hoe’, voor de techniek. Want hoe iets gemaakt is, is minder relevant. De hulde gaat naar het resultaat, de impact op mens en maatschappij. Dat is wat telt. Zodat niet de meester zelf, maar anderen een project als een meesterwerk kwalificeren. Daar gaat het om.”

Marloes vult tot slot aan: “We willen dat onze klanten voelen dat ze met meesters samenwerken. We werken, vaak als extra team, intensief met organisaties samen aan technische uitdagingen. Om het ondenkbare mogelijk te maken. Met onze nieuwe merkidentiteit zetten we gerichter koers richting onze ambities: groeien, disruptief blijven en een trotse winnaar zijn.”

Verwonder je op onze nieuwe website!

Met enthousiasme presenteren we hierbij dus onze vernieuwde website, kijk eens rond! We hopen je te verwonderen. Wil je verder praten over hoe we in jouw wereld kunnen innoveren? Neem contact op

Bedankt!

Check je mail!

En wil je niks missen over digitale innovatie?

Schrijf je direct in voor de nieuwsbrief!