Laat bots voor je werken!

Chat & Voice

Een chatbot ontwikkelen

Geautomatiseerde gesprekspartners, chatbots dus, bestaan al wel een tijdje. Er zijn al veel verschillende varianten en toepassingen van chatbots. Maar nu is de technologie zo doorontwikkeld, dat het echt interessant wordt om ze in te zetten! Voor meer efficiëntie, kostenbesparing of een grotere klanttevredenheid bijvoorbeeld. Wij zorgen voor een chatbot die door de gewenste uitstraling en tone-of-voice naadloos aansluit bij jouw organisatie.

Chatbots succesvol inzetten

Ben je op zoek naar een nieuwe of extra manier van communiceren met je doelgroep? Wil je veelgestelde vragen ondervangen en hiermee werkuren besparen bij het webcareteam? Of online processen automatiseren? Dit kan allemaal! En een chatbot kan voor veel verschillende kanalen ingezet worden. Zoals livechat, Facebook messenger, Twitter DM, Slack en WhatsApp.

Maar alleen chatbots die echt waarde toevoegen voor je doelgroep, worden goed gebruikt. Wij denken hier dus vooraf goed over mee. We kijken nauwkeurig naar de geschikte kanaalkeuze en hoe jouw chatbot daadwerkelijk gaat bijdragen aan je doelstellingen. Zo gaan we na welke vragen de bot moet beantwoorden en welke interacties hij dient aan te gaan. Maar ook welke taken te servicen zijn binnen een chatbot conversatie, welke functionaliteiten de chatbot moet krijgen en welke beleving er gecreëerd moet worden.

Bots slimmer maken met AI

Een chatbot maken is niet eens heel moeilijk meer. Er zijn inmiddels genoeg tools waarmee een geautomatiseerd gesprek in elkaar te klikken is. De uitdaging zit in het creëren van een natuurlijke dialoog. Als je inzichtelijk hebt welke delen van de natuurlijke conversaties werken en welke niet, en weet met welk vraagstuk de eindgebruiker nu eigenlijk precies zit, ben je in staat een chatbot te maken die waarde toevoegt.

Met machine learning maken we jouw chatbot zelflerend. En dus steeds slimmer. Bots zijn in staat doelen van berichten te begrijpen. En gegevens te onderscheiden. We trainen je bot door hem te voeden met verschillende vraagstellingen. Onbegrepen vragen worden opgeslagen en de antwoorden die de bot teruggeeft worden steeds verder uitgebreid en verbeterd. Zo optimaliseert je bot dus continu. Benieuwd hoe dit precies werkt? Lees dan ons artikel over machine learning

Koppeling chatbot en andere systemen

Door koppelingen met externe systemen is je chatbot te verrijken. Een koppeling met een CRM systeem bijvoorbeeld levert meer klantinformatie op. Hoe meer informatie de chatbot heeft om klantvragen mee op te lossen, hoe positiever dit bijdraagt aan de customer experience. Bovendien levert veelvuldig gebruik van de chatbot jou weer veel waardevolle informatie op. Over je doelgroep en hun behoeftes en voorkeuren bijvoorbeeld. Als je chatbot live is, begint het dus eigenlijk pas. De data die je uit de gesprekken haalt, zijn erg waardevol.

Conversational Interfaces

Er zijn naast chatbots meer interessante ontwikkelingen gaande met betrekking tot conversational systems. Zo is ook voice control sterk in opkomst. Door voice recognition gaan we thuis steeds meer spraakgestuurde toepassingen zien voor slimme speakers als Google Home en Amazon Alexa. Zeker nu deze ook beschikbaar worden met ondersteuning van de Nederlandse taal.

De conversatie is de nieuwe interface, dat is wel duidelijk. Chatbots, voice assistants en slimme algoritmes zijn enorm in opkomst. Het is dé nieuwe manier om heel dicht bij je klanten te zijn. En dat biedt kansen!

Benieuwd naar onze chat & voice projecten?

Check onze chat & voice cases!

 

Bedankt!

Check je mail!

Download.

Zelf ook aan de slag met chat & voice? We helpen je graag op weg! Download het handige stappenplan en lees hoe je zelf een succesvolle chatbot kan implementeren!