Een hartslagapp voor

Opel en Feyenoord

Zo creëerden we duizenden hartslagen tijdens De Klassieker. Een enorme impact in de strijd om het redden van mensenlevens.

Hoe hoog loopt de spannend op?

  • 1.022.034 Online impressies
  • €1.500.000 Mediawaarde
  • 15.000 Websitebezoekers

Meer bekendheid en betekenis van het hoofdsponsorschap, zo was de wens van Opel. Unieke acties, ultieme sportbeleving en meer aandacht voor de Hartstichting werden het antwoord. Wow! Wat een mooi traject samen met TDE.

Hoe spannend is een wedstrijd voor een Feyenoord-hart? Om aandacht te vragen voor de samenwerking tussen Opel, Feyenoord en de Hartstichting kregen 100 Feyenoord supporters een hartslagmeter om bij dé wedstrijd van het jaar: Feyenoord - Ajax. De Hartslag van het Legioen was live te volgen op FOX Sports en via opel.nl/voorhetleven.

Uiteraard ging dit niet vanzelf. We ontwikkelden een speciale Android app die het mogelijk maakte om bluetooth hartslagmeters te koppelen aan een smartphone. Vervolgens maakten we de data vanuit een centrale plek realtime beschikbaar voor de campagnesite en FOX Sports. Naast de technische ontwikkeling waren we verantwoordelijk voor de verspreiding van de activatie via de social media kanalen van Opel en Feyenoord: voorafgaand, tijdens de wedstrijd en na afloop.

Laat deze activatie en technische ontwikkeling - genomineerd voor een Dutch Interactive Award - Jouw hart sneller kloppen? Lees er alles over op de site van TDE.